Samozřejmě, že když si koupíte fungl nový vůz, tak si říkáte, že je s ním méně starostí. Stačí přece jen dolévat benzín, či naftu, sem tam zkontrolovat hladinu oleje a je vystaráno. Jenže jízdou se i nové auto opotřebovává. Proto je zapotřebí ho nezanedbávat. O to víc, jestli jste se na jeho nákup těšili a stalo se takříkajíc novým členem rodiny.
Když už jsem se zmínila o kontrole oleje, bylo by dobré jeho hladinu kontrolovat asi tak po každém druhém tankování. Opravdu je lepší překonat svou lenost a juknout tam, než pak složitě dostávat auto s poškozeným motorem do servisu.
Řeknete si, že proč byste měli něco takového dělat, když palubní počítač vám dá včas vědět, že. Jenže když už vidíte, že oleje je skutečně málo, je to vlastně průšvih. Jestli se to stane jednou, budiž. Ale pravidelně to už může být pro motor problém.
Také tlak v pneumatikách musí odpovídat daným hodnotám pro vaše vozidlo. Mezi řidiči kolují nesmysly typu, že jízda na přehuštěných pneumatikách snižuje spotřebu paliva a na podhuštěných gumách auto lépe brzdí. Ano, sice může vůz lépe brzdit, ale v zatáčkách hrozí, že se svléknou z disku a rychle se po stranách sjíždějí.
Přehuštěné pneumatiky se nadměrně opotřebovávají uprostřed běhounu a odskakují na nerovnostech a urychlují opotřebení podvozku.
Je jasné, že auto by mělo být nejen čistě umyté, ale dopřejte mu i kvalitu ve forměošetřeného laku.
A v zimě to platí dvojnásob. Ošklivé počasí, prosolované silnice svádí k myšlenkám, že návštěva myčky je v tomto období zbytečná.
Pak vysvitne sluníčko a u myček se tvoří fronty. V těchto chvílích nejeden řidič zjistí, jakou škodu mu jeho zimní „neúdržba“ napáchala.
Skla jsou nutná čistit nejen stěrači, kdy v autě zmáčknete čudlík, ale také to chce občas umýt ručně. Zabráníte tak rychlejšímu opotřebení gumy na stěračích a předejdete poškrábání skel.
Karoserie potřebuje stejně jako vaše tělo ošetřovat. Vy se mažete tělovým mlékem, aby pokožka nebyla suchá, a totéž platí i pro vašeho miláčka.
Špína totiž působí jako brusná pasta a na poškozených, předem neošetřených místech můžete najednou objevit korozi.
Ošetřete auto včas voskem a povrch karoserie pak bude odolnější k ulpívání špíny.
Správný řidič také musí před každou jízdou zkontrolovat, zda je čitelná SPZ. Jinak hadr do ruky a očistit.
Všichni musíte mít v autě povinnou výbavu. Ke dni 1. 10. 2018 došlo ke zjednodušení.
Lékárnička se už nemusí vyhazovat, když ji dojde expirace, nemusí už obsahovat trojcípý šátek, náplast s polštářkem, ani plastovou roušku.
Je úžasné, že konečně nemusíte shánět náhradní žárovky, protože stejně ve většině nových aut je bez servisu nevyměníte a zrovna tak nemusíte vozit rezervu, příruční zvedák, klíč na matice, ani náhradní pojistky. Samozřejmě, že zvedák a rezerva nejsou nutné pouze v případě, pokud máte zajištěnou asistenční službu.
Pokud splňujete všechny , nezbývá mi, než vám popřát šťastnou cestu.